zaterdag 18 augustus 2007

UIT & Explosief !!!

Wohoooh!!! Ik heb echt TE GEKKE dagen gehad in Utrecht. Dat is duideiljk te merken aan mijn stem, want er is alleen nog maar een sexy hees stemmetje over. Wats-allemaal-geburt? Ik zet er ook even een muziekje bij, dat geeft het verhaal een extra dimensie.

Samen met sandra zit ik in de trein richting Utrecht. Nu zijn we nog even samen, maar straks dan moeten we splitsen.Ongeveer een uurtje later zitten we in de Jaarbeurs, samen met bijna 4000 andere 1e jaars.
Na een uurtje is het tijd om naar je groepje te gaan. Vol goede moed stel ik mij voor aan mijn groepsgenootjes. “ik ben Sarah. Kom uit Zaandam, ben 20 jaar oud, heb in 2006 mijn VWO diploma gehaald, ben daarna een halfjaar wezen reizen en ga nu journalistiek studeren.” Het geluk lijkt mij toe te lachen. Sandra zit in een verschrikkelijk, maar dan ook verschrikkelijk groepje (haar mentoren gaan er gewoon vandoor) en mag zich bij ons voegen! De eerste dag was een lange, lange en nog eens lange dag.
We zijn heel Utrecht (centrum) wel tienduizend keer rond gelopen om de foto opdracht uit te voeren, we hebben al even geproefd van de avondsferen oftewel gedans voor de wooloomooloo, hebben nog meer gedanst op de verenigingsparade, vies eten gegeten (ook heel vermoeiend), spullen opgehaald bij Jaarbeurs, spullen naar mijn slaapplek bij Sanne gebracht, rosé gedronken (oh wat is het leven zwaar) terug naar de stad gelopen, naar het openlucht concert gelopen, een paar uur gedanst op hoogstandjes als mijn grote vriend YES-R, nog meer gedronken, terug naar de stad gelopen, in de rij gestaan voor de Wooloomooloo (of voor de insiders: de Woo) gedanst in de Woo voor mijn leven, heel hard gezweet, op mijn blote voeten naar mijn slaapplek gelopen, trappen opgelopen, pyjama aan gedaan en toen pas mocht ik slapen. En dat het een drukke dag pas merkte ik meteen toen ik opstond, gaaaaahhhh.

Fris en fruitig begon ik dus aan dag 2. Ik ben voor het eerst in mijn leven binnen geweest bij een studenten vereniging en ik moet zeggen ik vond ut nix. Allemaal ballen; Lang haar, rozige wangetjes, polo's. Na een fantastische lunch (1 broodje kaas) gingen we naar de boot parade kijken, die niet kwam.
We hebben 1 band-op-boot gezien. Die band klonk flink jazzen. Meneer met gitaar kon namelijk ook van achter gitaar spelen, de saxofoon van meneer met saxofoon was echt super retro (zebra patroon), en de nodige blues zonnebrillen waren er ook bij.
Na een half uurtje studenten debat ben ik de kerk uitgelopen en heb ik heerlijk met Sandra en Sanne (lekker verwarrend) op het terras in de zon een ice coffee gedronken, zonder alcohol. Dat kan ik van Sandra niet zeggen. Ook deze avond was weer een echte voetjes van de vloer avond.

Na een nog kortere nacht brak ook dag 3 aan. Dag 3 brachten we door op het Uithof, waar ook mijn faculteit zit. Na een half uur rondslenteren langs alle kraampjes en een hele tas voor met allemaal troep van uitzendbureaus en andere bedrijven ben ik heerlijk in de zon op een fatboy gaan zitten. Het lijkt nu alsof ik echt niks nuttigs heb gedaan, maar tegendeel is waar. Ik heb meegedaan aan een spotje van een (spotje over de millennium doelen), mij ingeschreven bij studentenwerk, meegedaan aan prijsvragen (kan een reis naar New York winnen) en nog meer eigenlijk vrij onnuttige dingen.
Toen was het tijd voor the pool party, yeah! Beetje jammer dat het zo koud was dat mijn te vette bikini onder mijn kleding verstop bleef. Ondanks dat was het wel gezellig. Ik heb alles meegemaakt van naakte mannen die van een springplank springen tot vlees dat in de fik stond. Omdat de vorige nachten nog niet genoeg waren hebben we het op nacht 3 maar heel laat gemaakt. Eerst was het Spaanse sferen bij vereniging UMTC. Wat goedkope sangria, te zure olijfjes en lekkere worstjes verder zijn we op weg gegaan naar City Hall. Het internationale feest was al lekker opgang toen wij aankwamen en na een goed plekje gevonden te hebben kon het dansen beginnen. Dit was echt een superfeest en het enige wat ik dan ook kon doen was in mijn bed ploffen en in slaap vallen en terug denken aan een heerlijke nacht.

Het eerste wat ik op dag 4 heb gedaan is mijzelf volgieten met een verrukkelijke cappuccino.
De komende uren van dag 4 heb ik eigenlijk ook niet veel meer dan dat gedaan. Heerlijk zo een chill dag. De uitslag van de fotowedstrijd werd bekend gemaakt. Wij hadden NIKS gewonnen. Laat ik even duidelijk zijn dat er echt niks van die stomme wedstrijd klopt, want onze foto’s waren echt geweldig! Misschien was het net doen alsof we aan het plassen waren onder de dom toch iets te veel van het goede. De regen was wat minder, dus we zijn op zoek gegaan naar een irish pub en hebben daar met nog een extra cappuccino een uurtje gezeten en cartoons getekend.
Dit is de avond van het knal feest. And explosief it was! Zodra ik binnen was vergat ik dat ik eigenlijk super brak was. We stonden heluhhmaal vooraan. Beetje sexy doen met de bandleden van Peter, met een samba bal in je hand los gaan op Loco Loco and als hoogte punt: Dj Cuckiieeee. Wat heb ik het gezellig gehad met de meiden van onze groep. We hebben zo hard meegeschreeuwd dat ik er spierpijn van heb. Mijn stem is nu nog steeds schor. Om de avond beetje mooi af te sluiten hebben we nog maar een flesje rosé besteld in een leeg café.
Proost, op een geweldige studententijd.

Geen opmerkingen: