zondag 20 april 2008

Stiekem in Zaandam

Het is uber hip om te zeggen dat je in Amsterdam uit gaat. Amsterdam is bruisend, groovy en gewoon ontzettend hip. Helemaal leuk dus. Helaas ben ik er niet zo vaak te vinden als ik zou willen. Ik wacht nog steeds op dat mooie huisje in of rond het centrum, zucht.

Zaandam is weer een heel ander verhaal. Zaandam is alles behàlve hip. Zaandam is zo passé. Het is dus ook niks om trots op te zijn als je daar je nachten doorbrengt. Maar probleem is dat Zaandam ook weer iets fijns heeft. Mensen uit Zaandam komen in Zaandam, het is dichtbij, vertrouwd en soms is de muziek nog best prettig ook; heel soms dan hè.

Maar het voelt toch altijd een beetje stiekem, want oh wee als ik iemand tegen kom die niet mag weten dat ik helemaal niet zo hip ben als dat ik mij voordoe. En ik mag er dan vooral ook niet uitzien of ik het naar mijn zin heb. Nee das is zó fout.

Wanneer ik dan toch een oude bekende tegenkom, dan zie ik aan hun gezicht dat ik zojuist hun grootste geheim heb ontdekt en vraag ik natuurlijk meteen met verbaasde toon: "Wat doe jij nou hier?" Antwoord steevast iets in de trant van: "Ja ik kijk even rond." of "Tsja, ik ben met die mee." Vervolgens knik ik begrijpend en kijk ik daarna verveeld in het rond, want het is natuurlijk zo saaaaaaaaaaai.

En nu is mijn geheim niet meer zo geheim. Ik hoef voortaan dus niet meer te doen alsof ik het niet naar mijn zin heb. Poefff, wat een opluchting! Maar daar staat tegenover: Amsterdam is en blijft hip en daarom gaan we volgende week gezellig uiteten en naar 11. (voor de niet Amsterdammers: een club op de -surprise- elfde verdieping naast het Centraal Station waar je uitzicht heb over de hele stad en die in juni zijn deuren gaat sluiten.)

2 opmerkingen:

Loeszie zei

Nou ik heb nog een huisje in de Pijp in de aanbieding voor drie weken (half augustus t/m begin sept). Ik zal niets doorvertellen :-)

Liefs Marloes

Anoniem zei

Hoi Sarah,

Dat Amy Winehousekapsel staat je geweldig!
Een mooie foto zeg.

Hannie