woensdag 13 februari 2008

Mosterd na de maaltijd

Wat een zon afgelopen dagen, WOW..... Het is freaking F.E.B.R.U.A.R.I man! Maar mij hoorde je niet klagen hoor, ik sloeg er helemaal van op hol, al die aandacht van de zon.

Dan is die kou en mist extra zuur: mosterd na de maaltijd zeg maar, alleen dan in de variant: mist na de zon (dit spreek veel meer tot mijn verbeelding dan de officiële uitspraak).

Waarom mijn hoofd op hol sloeg:

- Zo ben ik drie dagen lang aan de gang geweest met de blender: frappuchino, met boven op het schuim karamel siroop. Kijk daar schijnt de zon nou voor. (Erg gezond is het overigens niet, al die karamel.) Tijdens het 'blenderen' zong ik zomerliedjes en danste ik in het rond.


Mmmmmmm.

- Had ik maandag (toen ik vrij was en zo een beetje de hele dag in zon heb gezeten, met mijn arogante-look-zonnebril) heul stiekem mijn bikini topje onder mij shirtje (met korte mouwen) aan. Wat voelde dat goed! Menigeen verklaarde mij voor gek en zeiden dat ik wel een beetje overdreef. Ik zal niet ontkennen dat het een beetje overdreven was, maar zoals ik al zei: mijn hoofd sloeg op hol.


Krantje lezen in de zon op mijn vrije dag.

- En zei ik zaterdag tegen mijn moeder dat ik het liefst de hele dag in mijn jurkje wilde rondlopen en rondjes draaien in de jurk. Zij keek mij aan alsof ik net zei dat ik prostituee wilde worden. Okay, zo geschokt keek ze ook weer niet, maar ik vind het zo leuk klinken. Ze keek meer op een manier van: jij bent niet helemaal goed snik. Niks verrassends dus.


In die drie dagen zei ik ook dat ik durfde te wedden dat het nog één keer flink koud zal worden, gewoon, om ons lekker te plagen. Ik geloof dat ik zowaar gelijk krijg. Want, damn, wat was het koud en vooral niet-zonnig. De zonnebril in mijn tas bleef triest onder mijn boeken verborgen.
Leuk is wel, dat de eerste nieuwe sproetjes een feit zijn, die pak je mij niet meer af.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

dames/heren zonaanbidders, ik keek NIET streng hoor, ik was OOOKKKKK heel ZONNIGblij. Ik had al in het schrijfcafe bij Joyce in Den Haag geschreven dat ik het voorjaar een KRUIDIG aroma vond hebben en dat vond Sarah overdreven...... Hoezo zijn we kritisch, nee he lieverd, 'n boel kusjes je mam

jojoco zei

Saar, mooi geschreven "al die aandacht van de zon". Precies zoals het was!