dinsdag 16 oktober 2007

Muziek: Trijntje Oosterhuis door de jaren heen.

Thas what friends are for. Dat vind ik echt een bijzonder liedje, de tekst zegt voor mij zoveel. Vrienden zijn zo belangrijk, daar kan ik echt altijd en met alles terecht. Vriendschap is (meestal) zo simpel. Samen een filmpje kijken en lekker op de bank hangen, bijkletsen met een wijntje, winkelen, of met ze allen lekker eten, maar ook over serieuse dingen praten en elkaar steunen. Mijn vrienden maken mij echt een gelukkiger persoon.
Er is mij ooit verteld dat ik moet leren dat ik ook leuk en belangrijk genoeg ben van mijzelf en dat ik geluk niet moet laten afhangen van mijn vrienden (ik heb het probleem dat ik wil dat iederen mij aardig vind, not very realistic) en dat is natuurlijk zo, maar toch kan ik zo blij en energievol worden van die leuke momenten met vrienden. Die momenten zou ik niet willen missen.

Maar over het liedje, gezongen door Trijntje Oosterhuis. Ik (en de rest van huize Dienaar/Lukaart) ben altijd al fan geweest. Vanaf het moment dat ze begon met Total Touch tot haar laatste album waar ze songs van Burt Bacharach zingt. Meer valt er eigenlijk niet over te vertellen. Gewoon luisteren.

Van het laatste album


Samen met Marco Borstato.


En een echte Gouwe ouwe.

Geen opmerkingen: