vrijdag 7 november 2008

Barcelona: we and the city





Het Kathedraal in de Gotische Wijk




Met in het midden een tuin, inclusief een dozijn ganzen!


Het muziekgebouw, jammer genoeg niet van binnen kunnen zien




Er loopt daar een geeeeeest!!


DE Sagrada Familia


Gek, bouwvakkers in een kathedraal. Veel bouwvakkers






Casa Vicens, helaas niet van binnen te zien. Maar wel heel mooi! Gek dat wij de enige toeristen waren die daar liepen.


The photoshoot!!!
Om de hoek bij ons appartement: een oud ziekenhuis binnenplaatsje.






Zus toen moeder aan boom hing: "Mam volgens mij lacht die meneer (die voorbij liep, maar niet op de foto te zien is) je uit!"
Desbetreffende Meneer: "Ja, heeeeel erg!"
:)
Hoi Hollanders in Barcelona!

Casa Battlo + Konijn


Casa Milo










Passage de Gracia, met ALLE luxe winkels(lees: onbetaalbaar. Duurste item in de etalage was een bondjasje van 6.800 euro). Hier de Chanel, met voor de ruiten mijn lieftallige zus als levende paspop


Colombus.
De hand schijnt in verhouding niet helemaal te kloppen. Uch, uch. Totaal niet geloof ik.



Winkelcentrum in de haven aan zee, met ons :)

Somewhere....Whe are out there...., but where?


Mooi moment. We hadden een lange dag achter de rug en we wilden nog even de Zara in en nog even snel die winkel in (waar ik een fantastische jas heb gekocht, al zeg ik het zelf), toen we naar buiten kwamen en muziek hoorde, spaanse muziek. Met een prachtig stel gitaristen. We wilden weg, want we waren echt gesloopt, maar we moesten kijken.
Ineens begonnen twee mensen te dansen. Niet gewoon te dansen, maar echt te dansen. Ze luisterden naar de muziek. Ze dansen zoals alleen Spanjaarden kunnen dansen. Ze staken meer mensen aan en ineens dansen daar ook twee jonge meisjes, zo rond de 15. Wat een lol hadden ze.
De energie stroomt ineens door je lichaam, en ik kon mij niet meer herinneren dat ik bijna door mijn voeten zakte. Een moment van geluk, puur geluk. Je zou er bijna van huilen. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar op zulk soort moment word ik helemaal overdonderd van geluk. Heerlijk!

Wat een vrouw!!! HEERLIJK



Tot slot een kleine collage van alle balkonnen/muren. Typerend voor Barcelona vond ik.


3 opmerkingen:

Fleur zei

Geweldige foto's (en commentaar), ik heb genoten!

jojoco zei

Prachtige foto's!
En die kerk met de ganzen op het binnenpleintje is magisch mooi he? Zo'n bijzonder verstild plekje in de chaotische drukte van de stad.

Oh, als ik je foto's zie, zou ik er zo heen willen! Barca! Fijn dat jullie zo genoten hebben (en ik geniet nu lekker mee)

Loeszie zei

Leuk Barcelona!! Wat zien jullie er leuk uit, leuke kleren allemaal...zucht ik wil ook...