dinsdag 22 januari 2008

Muziek: Mooie muziek(clips)

Ik kan mij herinneren dat ik vroeger regelmatig naar tmf of mtv keek. Gewoon, omdat ik het zo leuk vond om naar clips te kijken, maar tegenwoordig doe ik dat eigenlijk nooit meer (misschien heeft dit te maken met het hoge tieten en player gehalte van de clips van tegenwoordig?)

Gisteren had ik mtv aan en ineens zag ik een nieuwe clip van Alain Clark voorbij komen, met zijn vader. Ik werd gewoon naar het scherm getrokken en moest kijken. Naast een mooi liedje (alleen de symboliek al) kan ik genieten van hoe deze twee mannen tegenover elkaar zitten.

De kwaliteit is niet echt goed, hierdoor mis je vooral de mooie gezichtsuitdrukking vader. Eigenlijk zou je hem op tv moeten zien...


Een van de clips die ik mij goed kan herinneren is deze: Nelly Furtado met Try. Deze is van nog niet eens nog zo lang geleden eigenlijk. Maar het liedje en de clip vind ik heel speciaal. Als ik het liedje hoor lijkt het alsof ik drie minuten niet meer adem en alleen maar voor mij uit staar en het liedje op mij laat inwerken, zonder ook maar één beweging te maken. Daarna ontglipt mij een diepe zucht en een gevoel van tevredenheid. De clip versterkt dit gevoel alleen maar, wat ook een hele prestatie is, vind ik.

Geen opmerkingen: