zaterdag 30 juni 2007

Mijn muziek.

Op een dag besefte ik mij ineens dat je via Internet eigenlijk wel weinig weet over de persoon achter de pc. Tenminste, wel als je alleen foto's plaatst.Van wat soort muziek houd ik bijvoorbeeld? Muziek zegt heel veel over mensen, vind ik. Ik moet eerlijk toegeven dat ik mensen beoordeel naar hun muziek keuze. Een slechte gewoonte die ik probeer af te leren. Door meer open te staan voor andere muziek genres ben ik er achter komen dat ik bijvoorbeeld ook van de Red Hot Chili Peppers houd, terwijl ik een jaar geleden bijna alle rock muziek nog afschreef.

Muziek doet best veel.
Ik kan heel gelukkig worden van muziek. Zo kan ik er bijvoorbeeld tot laat in de nacht/vroeg in de ochtend op dansen (misschien wel samen met een van die leuke zaterdagavond jongen), mee wegdromen en de afwas mee doen. Elk liedje geeft een ander gevoel en brengt een andere herinnering naar boven. Het is net als een luchtje die je in de zomer 200-en-2 veel hebt gebruikt. Terugdenkend aan die tijd vormt zich een glimlach op je gezicht. Dat is muziek voor mij.

Even back to the basic. Het leek mij eens een goed idee om zo-af-en-toe wat muziek die ik luister op Internet te zetten. Ik hoop dat je er van geniet, dat doe ik namelijk wel. Misschien vind je het wel niks. Dat kan allemaal, maar dan weet je in ieder geval wat ik leuk vind en waar ik blij van wordt.
Als allereerst plaats ik twee totaal verschillende songs.
Het eerste liedje is eentje waar ik op het moment erg blij van wordt. Justin Timerlake met 'what goes around'. Ik vind Justin Timberlake zowieso een top artiest. Deze meneer zorgt voor heel wat voetjes van de vloer.
Het tweede liedje is een liedje van een bandje (Ja wij hebben nog steeds bandjes :D) van Joni Mitchell. Ik heb als kind erg veel naar dit bandje geluisterd en vind vooral dit liedje erg leuk. Big yellow taxi, van Joni Mitchell dus.
So i hope u like it! and if u dont...too bad for u :P



1 opmerking:

jojoco zei

Leuk stukje Saar!

Ik ben niet zo'n muziekliefhebber. Geniet tegenwoordig meer van de zeldzame stilte in huis.

Maar laatst heb ik (mede door jouw log) Room 11 ontdekt en de cd gekocht. Die draai ik nu in mijn auto. Geweldig! Daar word ik blij van!

Het taxiliedje ken ik trouwens van de 'modernere versie', leuk liedje! (al zing ik altijd Pink Paradise, maar dat is mijn tic, ik zing altijd alles anders...)