zondag 14 december 2008

In het donker

Ik houd er niet zo van: vroeg opstaan. En ik heb er een hekel aan om op te staan wanneer het nog donker is. Helemaal als het dan ook nog koud is. Lang leve de winter. NOT

Ik heb er een hekel aan om beneden te komen in een donker huis, waar de kachel nog niet aan staat. En ik vind het nog erger om weg te fietsen, in het donker.

Echt sacherijnig wordt ik als het zo koud is dat er dan ijs op de sloot ligt. Dan ben ik niet meer voor rede vatbaar. Praat dan maar niet met mij.

Boos word ik wanneer ik de school binnen kom zonder ook maar een enkel lichtpuntje buiten. Daar komt nog bij dat de school er totaal verlaten bij ligt. Leeg.

Maar mijn dieptepunt is bereikt wanneer ik de school verlaat -je kan het al raden- in het donker.

Het zijn zware tijden........



Daarintegen heb ik er geen problemen mee wanneer ik vroeg in de ochtend thuis kom. In de kou en natuurlijk in het donker. Na een geslaagde avond stappen. Heeft vast iets met alcohol te maken ,die mijn bloed verwarmt.

Het schijnt dat ze dit een avondpersoon noemen. Nou dat vind ik best. Zolang ik dit weekend maar niet in de donker mij bed uit moet.


(Voor iedereen die dit leest en zijn halve leven lang, vijf dagen per week dit doet. Jullie denken vast: wat een zeurwijf. Dat ben ik ook. Geef ik toe. succes maandag)

Geen opmerkingen: